onsdag den 7. april 2010

Åndehul

Jeg er startet på job igen, uha man er på hele tiden :-)
Derfor er det bare så vigtigt at skære noget tid ud til bare at være, altså en slags åndehuller.
Jeg nyder også den spontane af slagsen :-)
Igår var det bedste spontane åndehul at sidde på en bænk ved Operaen i København og flade ud med København og vand som baggrundsbillede.
Idag var det ærligt talt at sidde og stene Facebook haha. Og at pumpe min flade cykel i haven i solskinnet, man kan ikke så meget andet end at være til stede når man pumper sin cykel.

Jeg lover mig selv en ting hver morgen. Jeg lovede mig selv igår at dagens åndehul var et fodbad og det var så skønt at se frem til og idag er dagens lovede åndehul til mig selv en tur på biblioteket og tidligt i seng.

Jeg lagde mærke til mange typer mennesker på vej hjem fra arbejde idag og der er mange der ligner at de kunne trænge til en pause. Som måske hellere skulle spise deres æble og SÅ cykle afsted, eller måske skulle sidde og slappe af i bussen istedet for at mase den bærbare frem, til trods for at der ikke rigtigt er plads for sidekammeraten og andre irriterende computer-fortrængere i en gul bus.

Jeg glæder mig over at se dem der tager sig en lur med hovedet på hånden eller bare sidder med et fjernt blik i øjnene. Jeg tror de er meget mindre stressede når de kommer hjem, og meget mere værd for deres familie og venner.
Mit planlagte åndehul på fredag er en tur i karmaklubben http://www.karmaklubben.dk/ og Søndag er bare ét stort langt åndehul hvor jeg ikke skal lave en skid og jeg glæææææææder mig :-)

Håber du finder dine åndehuller og nyder dem i hverdagen.

~Anja ~

3 kommentarer:

  1. smukt indlæg, Anja. Det er SÅ vigtig en pointe, du fremhæver. Jeg vil hermed lave et lille åndehul for mig selv i dag.
    VH Katrine

    SvarSlet
  2. tak katrine :-)

    Det er iøvrigt også vigtigt at kunne lave om på sine åndehuller syntes jeg, hvis de virkeligt skal virke som batteriopladere.
    Derfor er min danseaften lavet om, for jeg har ikke brug for at danse, det er jeg for træt og smadret til og åndehuller skal man se frem til og ikke tænke på med træthed.
    Dagens åndehul:
    Ud i bruseren og lege spa med min nye skrubbecreme fra Origins og Shower gel fra Dr. Hauschka ;-)

    SvarSlet
  3. Super godt indlæg, Anja. Jeg vil huske (og skrive mere om) mine åndehuller. Tak for inspirationen.
    Jeg vil også i Karmaklub! HVorfor bor jeg så langt væk?????
    Kærlige hilsener
    Annika

    SvarSlet