torsdag den 1. juli 2010

Tips til accept


Jeg har tænkt meget over det sidste indlæg i Elsk dit liv serien, og den kommentar Annika lagde, og jeg har ikke kunne komme videre til bogstavet B før dette lille tillæg er blevet lavet.


Som Annika skrev så distancerer man sig selv fra nuet og skaber en kamp, hvis man ikke accepterer nuet og alt det der er i det lige nu. I går startede jeg min dag med at beslutte at jeg ville elske alt ved mig selv og mit liv, lige præcis som det var den dag, og det sjove var at jeg fik små reminders fra bøger, blade og tv dagen lang om at andre ude i verden også har brug for at lægge kampen fra sig og sige: Jeg accepterer tingene som de er.

Det som satte tingene i perspektiv allersidst på dagen var da jeg zappede hen på et Trinny og Susannah (dem der fortæller folk hvordan de klæder sig bedst) program, der denne aften handlede om at undersøge hvordan briterne har det med deres krop. De lavede et eksperiment med 2 grupper; 1 mandegruppe og en kvindegruppe. De skulle både give sig selv og de andre karakterer baseret på et 7-sekunders førstehåndsindtryk. Det var helt absurd at se hvordan nogle mennesker bedømte sig selv så lavt i forhold til hvordan andre bedømte dem. Konklusionen på det hele er at uanset hvordan du ser ud, vil der være nogen ude i verden der synes du er pæn.

Det fik mig til at tænke på alle de ting moderne kvinder i vesten higer efter: den perfekte krop, den perfekte helse, det perfekte hjem, de perfekte veninder, forældre,børn, husdyr, biler, sko, kjoler, meditationer, løbeture,sex-seancer etc.

I mit liv sker der det når jeg higer efter at et eller andet skal udføres perfekt, at jeg stresser og spænder op og så bliver det en kamp.

Livet er langt sjovere og nemmere og smukkere når jeg giver slip på jagten efter det ultimative og elsker det som er nu. Så slapper jeg af og får bedre resultater.

De seneste par dage har jeg jo haft zen-uge som jeg nævnte i en anden blog, og der er fordele ved at lege snegl i en uges tid: Livet med alle dets irriterende forhindringer og uperfektheder, bliver dejligt at leve 

Her er links til hvilke ting der har inspireret mig de sidste par dage til at acceptere mig selv indefra og ud, hvis du sidder derude og har noget som inspirerer dig til at være dig selv og være okay med det, så DEL endelig ud i kommentarboksen.

Hurra for det uperfekte og hurra for livet!

Inspiration:

http://www.thefuckitway.com/ bogen jeg læser lige nu om at sige Fuck It til kampen og bare slappe af.

http://trinnyandsusannah.com Trinny og Susannahs hjemmeside, skønt med en hjemmeside der giver tips til at se smart ud, uanset facon.

http://powerprinsesse.dk  Lones skønne univers som lige præcis handler om at give slip på at prøve at være andet end sig selv, lige nu kan man få hendes gode bog med bladet Q.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar