torsdag den 16. juni 2011

Køb den fordi du er dum!

Sådan tænker mange ekspedienter åbenbart!
Jeg stod og kiggede på ansigtscremer og den irriterende ekspedient (ja, det var hun altså allerede på måden hun kom og ville "hjælpe" på), kunne ikke svare på mit spørgsmål. Jeg ledte efter om der var solfaktor i cremen, da navnet antydede det, men emballagen ikke rigtigt fortalte noget.

Jeg fortalte den irriterende ekspedient, som sikkert er meget sød i virkeligheden, at der ikke stod noget på emballagen, og spurgte så om hun vidste det?

" Lad mig seeee" svarede ekspedienten imens hun gav sig til at læse på emballagen. "Der står ikke rigtigt noget...men der ER uv filter i!" Sagde hun glædesstrålende og stod med afventende øjne og håbede at hun havde overbevist kunden.

"ok" sagde jeg.
" Men er der decideret solfaktor i?"

Den rødmalede mund trak op i en usikker og skeptisk trækning i det ene hjørne imens hun igen kiggede på cremen i hendes hånd.

" Jeg ved ikke om man kan sige at der er solfaktor i, men der er jo uv-filter i..." Hun tog noget creme på hånden og smurte det ud imens hun så tænksom ud, og afsluttede så sit svar til mig, ved at stikke den åbne crukke helt op i næsen på mig og med store smilende øjne proklamere:

"mmm, den dufter bare SÅ godt! Prøv lige og duft, er den ikke lækker?!"

Lamslået, var hvad jeg var! Havde hun forventet at jeg så ville sige noget i stil med: "uhm, den dufter sørme godt, skidt pyt med om den opfylder den funktion jeg leder efter, jeg smækker straks de 600 kr. på bordet!"

???

Hvor dum er det lige man må forvente at ens kunder er, og omvendt; ens ekspedient er?

Men man må give den søde blonde pige credit for en afledningsmanøvre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar