tirsdag den 9. februar 2010

Pilates til den stive ryg

Jeg ved det, endnu en motionsblog! Hvad kan jeg sige? andet end at mit stive korpus driller endnu mere end det plejer disse dage og min løsning er blid motion og meditation hver dag.
Det er den eneste måde jeg kan komme igennem motion på pt. da en fod og et hoved og en ryg der gør ondt, sætter sine spor på hverdagslivet som ligenu ser sådan ud:
op
I skole
Hjem
sove lur
Spise aftensmad
lave motion
meditere
I bad
I seng

Vi er lige startet på et tværfagligt modul på uddannelsen, og det er hårdt! Lige pludselig er alt nyt igen, og der er meget få ansigter jeg genkender i mængden.
Og selvom det er spændende, så tærer det på enegrien, og når kroppen så ikke vil være med på den galej, så må jeg skrue ned for ambitionerne på motionsområdet.

Så er det jo godt at jeg har et helt arsenal af DVD'er fyldt med træning til at lave i stuen.

Jeg har eksperimenteret lidt med de forskellige Body Groove dvder med Misty Tripoli, og har også en enkelt gang fået afprøvet Laila Torsheims Yoga Basic, og den ER basic! Alle kan altså være med her, selv dem der tror de ikke kan.
Jeg er dog ret flittig bruger af meditationsdelen som jeg sætter på når jeg står op og inden jeg går i seng.

Og så vil jeg lige slå et slag for de fantastisk dejlige Pilates dvder som Ditte Overgaard fra Spirithouse har produceret. De er lækre og smukke at se på, instruktionerne er til at forstå og tempoet er ikke så hurtigt at man ikke kan nå at følge med, som det nogle gange godt kan være.

Hvis mine tekniske evner magter det, vil der komme en lille video med en af dem på snart her på siden.

Igår aftes havde jeg dundrende hovedpine og besluttede derfor at være ekstra sød ved mig selv :-)
Efter dejligt bad og meditation lavede jeg en smoothie til Kenneth og jeg sov gav søde drømme.

Den er lavet på slump, så man kan putte så meget i af hver ingrediens man synes. Havregrynene og græskarkernerne er i for at give dejlig ro på.

frosne jordbær
frosne blåbær
havregryn
græskarkerner
pomegranate pulver fra SOYOU
frisk ingefær
lecithin
hørfrøolie
proteinpulver
rismælk
lidt vanille og lidt kardemomme

blendes og nydes et stykke tid før sengetid, da tandlægen har sagt at jeg skal vente med at børste tænder til en ½ time efter.

Det var så det, nu skal jeg sidde og læse i min bog "Comitted" af Elizabeth Gilbert sammen med min stive ryg ;-)

nydelsefulde hilsener
~Anja~

2 kommentarer:

  1. Måske du vil vise en af de mange gode dvd'er frem ved lejlighed... jeg synes, det er lidt af en jungle!

    SvarSlet
  2. Det kan du tro jeg vil, Groove dvd erne har jeg lånt på biblo så det er ikke sikkert jeg har dem til den tid, men ellers vil jeg gerne.

    SvarSlet