onsdag den 3. februar 2010

Jeg er en drømmer

Jeg er en drømmer på mange måder, men ikke mindst om natten.
Jeg drømmer næsten altid livligt hver nat (altså det gør man jo, men jeg husker det når jeg vågner).

Da jeg var lille spurgte jeg min far hvad drømme var for noget og hvorfor man havde dem. Han svarede at det var hjernen der ryddede op om natten.
Det kan jeg godt lide at tænke på.
Men jeg ved nu også at det er det ubevidste der rydder op, eller måske rettere på sin egen underlige måde forsøger at få styr på mine følelser.

Nogle gange har det virkelig irriteret mig at mine drømme har været så kryptiske eller ligefrem så voldsomme at de har efterladt en følelse hos mig hele dagen.

Engang googlede jeg det og fandt en spøjs hjemmeside med en Dream Dictionary hvor man kunne slå elementer af sin drøm op. I starten syntes jeg det var noget fis, altså jeg tænkte at det kunne jeg nok ikke bruge til noget, imens jeg slog fly,seng,hotel,kælder,forældre,mad,dyr,vejr og meget andet op.

Men efter et stykke tid hvor jeg havde brugt siden og indset at det der stod når jeg slog op, passede eller fik mig til at indse "hov det var dét min drøm handlede om" eller "nå det var dét de 2 sorte skypumper symboliserede", så blev den en del af min hverdag.
Men tit skal jeg faktisk sige højt hvad jeg drømte og hvad der stod på hjemmesiden før jeg fatter forbindelsen.

Jeg synes det er sjovt og det er for mig meget hjælpsomt, og jeg har på den måde, fundet ud af nogle ting om mig selv jeg måske først ville have fanget senere.

Nu har jeg en ordbog til min underbevidsthed, og det hjælper når jeg skal forstå hvad den siger :-)

Er du selv nysgerrig på hvad dine drømme betyder, så kan du finde siden her : http://www.dreammoods.com/

~Anja~

Ingen kommentarer:

Send en kommentar