fredag den 7. januar 2011

Halleluja!

Der strømmer dagligt et halleluja ud af min mund og det har ikke noget at gøre med store religiøse eller spirituelle ting.
Nej, det der har fortjent at jeg stikker armene i vejret og råber Halleluja! med glæde er at jeg ENDELIG ser ud til at have fundet ANSIGTSCREMEN!

Det er måske ligegyldigt for de fleste, men når min hud nu engang er og bliver tørrere end knastør, så er det bare ikke nemt.
Lad mig se: jeg begyndte at bruge ansigtscremer omkring de 14-15 år så det har altså rundt regnet taget 15 år at finde den! Jeg har haft perioder hvor jeg har været ok venner med nogle cremer, men aldrig har jeg fundet den perfekte. Altid var den for fed og ikke fugtende eller for fugtende og ikke fed nok. Og lad mig slet ikke begynde på at fortælle om hvad der sker når man har fundet den helt perfekte creme om sommeren og det så bliver vinter...og ens bedste ven i en krukke nu ikke længere gider støtte dig :-(

Jeg har prøvet enhver creme naturlig som kemisk i den betalelige prisklasse (undskyld creme nørden her der nu vil prikke hul i en boble: Nej, der er IKKE ingredienser i de meget dyre dremer der retfærdiggør at de skal koste tussebasser!!!) og kun en håndfuld cremer har kunne det jeg har brug for, som er:

At holde min hud blød og rar og fri for alt for meget rødme.

Så, forleden i matas, på mission efter noget der er ligeså svært; håndcreme!(Ja mine hænder er tørrere end mit ansigt....dét er tørt.) så så jeg den! Ligesom en kærlighedsromance i en film, vendte jeg blikket hurtigt over skulderen imens jeg stod i kø og kiggede hen på Origins produkterne. Cremenørden tænkte straks " næ hvad er det for en tube, jeg synes ikke at huske hvad det er for en..." og gik selvfølgeligt nysgerrigt hen til hylden. Det var ikke en ansigtscreme men læste på den og tjekkede ingredienserne for at den var fri for de ting jeg helst ikke vil have for meget af: parabener og mineralsk olie er mine styre-uden-om ingredienser.
Fik ekspedienten til at lave en prøve (klog af skade og mange mange tusinde kroner spildt på cremer der skuffer) og DING! allerede ved første indsmøring af mit skønne fjæs: JACKPOT!

AAAHHH! og HALLELUJA!

Nu har vi været venner og gået hånd i hånd i 4 dage og er ikke blevet skuffet endnu og det er store sager!

Så mød min nye bedste ven i en tube (krukker er også bare så ....krukkede):

Origins All-Purpose High-Elevation Cream!


4 kommentarer:

  1. Hahaha, skønt og meget morsomt indlæg Anja. Selvom jeg stort set intet aner om cremer, udover at jeg bare foretrækker dem der er øko, så morede jeg mig virkelig over dine betragtninger og tanker om emnet. Meget skønt og tak for det!

    SvarSlet
  2. Dorthe Kristiansen8. januar 2011 kl. 06.11

    Fedt nok. Jeg vil prøve den creme. Jeg har det samme problem med cremer. Jeg har ledt med lys og lygte efter en creme.

    Mange hilsner
    Dorthe

    SvarSlet
  3. Anja: tak skal du have :-) Jeg vil også foretrække dem øko, men indtil videre må hænder og ansigt undvære øko produkter for ingen af dem dur :-(

    Dorthe: sørg endlig for at få lavet en prøve! Det vil være spild af penge andet, hvis du ligesom mig har svært ved at finde en creme.

    SvarSlet
  4. Fantastisk at du endelig har fundet en der passer dig! Jeg er helt hysterisk med kun at bruge den jeg nu VED virker, da jeg også har været på jagt i mange år.

    Og kan kun være enig med dig mht. cremepriser. 1500 kr for en lille krukke med kemikalier? No thanks...

    SvarSlet