mandag den 17. januar 2011

Inspirerende kvinder - del 3


Her er den 3. kvinde der inspirerer mig. Den britiske sangerinde Cheryl Cole. Hvorfor rører hun noget i mig?
jo, altså:

1. Cheryl Tweedy, nu Cole, startede ikke ud med alverdens allerede udviklede talent. Hun havde bare et drive og en drøm og et uudforsket talent.
2. Jeg er vild med hendes soloplader ( ikke så meget hendes Girls Aloud musik...ahem....) jeg får lyst til at synge og danse med når jeg hører hendes musik. Og hendes tekster rører noget i mig, fordi de har noget af hendes eget liv i sig.
3. Hun er en STÆRK kvinde på mange måder. Sidste år alene blev hun syg af den farligste af Malaria typerne og hendes mand var utro så hun skulle skilles. Og så smed hun lige et fantastisk album på gaden (eller siger man internettet nu til dags?) med kanon gode tekster til. Jeg er sikker på at jeg kan gætte hvem hun henviser til i titelsangen Messy Raindrops: " I cried when I heard you were cheating/ I cried when my heart stopped believing..."

Hun er for mig eksemplet på at man kan komme fra et hjem med trange kår, med ikke verdens største sangtalent men et drive og et råt upoleret performergen og blive til en stor succes, UDEN at få nykker eller miste jordforbindelsen.

Cheryl's historie meget kort fortalt:  opvokset i Newcastle som den yngste af 4 søskende, blev opdaget i showet POPSTARS: THE RIVALS, hvor hun kom med i Girls Aloud, som i 7 år huserede på Englands hitlister og spillede for fulde huse på store spillesteder. Blev gift med fodboldspilleren Ashley Cole. Medvirkede i Will.I.Am's video Heartbreaker, udgav sit første solo album 3 Words bl.a. i samarbejde med Will.I.Am. Tog lige en tur op af et bjerg for at rejse opmærksomhed omkring malaria. Fandt ud af at manden gentagne gange var utro og ville skilles. Blev selv ramt af Malaria og var tæt på at dø. Udgav sit andet solo album Messy Little Raindrops. Var opvarmning for Black Eyed Peas på deres europa turné. Nå ja, og er hun også lige dommer i Englands X- Factor!

Har du lyst til mere Cheryl kan du nedenunder se nogle af hendes musikvideoer, og du kan også se det meget bevægende interview hvor hun fortæller om sit hårde år.

INTERVIEW:






MUSIK VIDEOER:



1 kommentar:

  1. Kære Anja,
    Jeg har givet dig en blogaward. Håber du har lyst til at lege med.
    Kram Anja
    http://itsapalace.com/2011/01/22/tak-er-kun-et-fattigt-ord/

    SvarSlet