torsdag den 27. januar 2011

Ritualer



Når man sådan er syg kan man helt glemme sine hverdagsritualer, og det er hvad der er sket for mig i sidste uge. Det er vel bare sådan en gang imellem at man må bruge kræfterne på bare at være til stede i livet og fokusere på at blive rask. Men ih, hvor jeg glæder mig til at komme tilabge til mine ritualer nu.

Ting jeg bare skal hver dag, for at det har været en god dag:

- Skrive dagbog. Jeg har købt en stor notesbog i Tiger og inddelt den i sektioner med plads til at skrive hver dag, og til at samle op sidst på ugen. Dels giver det mig et overblik over ugen der kommer, og dels får jeg nogle gange nogle aha-oplevelser, omkring mit eget velbefindende. F.eks. kan jeg have været dødsyg hele ugen men opdage når jeg læser mine dage igennem at det egentlig ikke har været fokus på den lange bane, selvom man ikke synes man tænker på andet når næsen driller :-) Det er fedt at opleve at sygdom kan være et irritationsmoment der stikker sine lange fede fingre ned i ens hverdag og piller alt fra hinanden, men i virkeligheden har man været superbegejstret og interesseret i alt muligt andet.

- Drikke The.  Egentlig drikker jeg the når jeg er sammen med veninderne eller spontant i løbet af dagen, men de sidste par måneder er der opstået et ritual mellem mig og K. Aftenthe, sammen men alligevel hver for sig. På et eller andet tidspunkt i løbet af aftenen spørger en af os som per automatik, om den anden vil have en kop. "Ja tak" er svaret altid. Så sidder vi dér; i samme stue, optaget af hver vores ting, men med en kop kamillethe hver. Det er ren hygge.
PT. er mine yndlings: Kamille the fra Frydenlund, Hvid Creme The fra Perchs, Revitalize og Refresh fra Pukka og Vata The fra Cosmoveda.

- Meditere. Ikke to dage er ens, og det er mit daglige behov for meditation heller ikke. Men behovet for én er der! Jeg veksler imellem at ligge på sofaen og tage dyyybe vejtrækninger til Musicure, følge Ninka fra kernesunds forskellige videoer og indtalte meditationer, lytte til forskellige guidede meditationer fra Meditation Oasis som har masser af gratis meditationer på Itunes. Jeg har også købt en cd med dem som jeg bruger meget.

Det eneste ritual der har været fast praksis den sidste uges tid har været the-drikning og nu skal det blive godt at komme tilbage i rytmen med de andre.

Happy rituals til jer alle!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar