søndag den 31. januar 2010

Du ligner én der går til yoga...

Det fik jeg af vide engang. Måbende spurgte jeg hvorfor, da det hører med til historien at jeg er indehaver af jordens stiveste krop. Virkelig!
Selv min osteopat er "imponeret" over hvor stive led jeg har, og man skulle da ellers mene at hun ser en del...

Nå men altså jeg spurgte så vedkommender, der udtalte at jeg lignede sådan én der gik til yoga, hvorfor hun syntes det.
Og hun svarede at det var noget med at jeg udstrålede så meget ro og indre balance!
Say what?
Nå nå, men det er da overhovedet heller ikke det værste man kan udstråle.

Nu har jeg så gået og tygget lidt på dén kommentar i et års tid, og tænkt at jeg måske skulle prøve det dersens yoga?
Selvom jeg er meget glad for min Pilates træning, og altid hemmligt har været bange for at yoga og jeg vil være et frygteligt match.
For det første har det altid gjort ondt at prøve at finde styrke og smidighed i min krop til øvelser med dyrenavne (Frøen!og hvad med Haren?!)
For det andet har jeg seriøst frygtet at "noget" skulle knække når jeg prøvede disse smertefulde stillinger.

Nogle vil mene at jeg skal finde en kvalificeret underviser, og det kommer sikkert senere, men ligenu passer hjemmetræning bare bedst ind i mit skema.

Så jeg har siddet og kigget yoga-dvder igennem og fundet 2 meget forskellige jeg vil prøve.
Den første er Yoga Basic af Laila Tórsheim som virker rimelig stille og rolig og uden fare for at komme til at knække noget :-)
Den anden er en hvis forside og titel gjorde at jeg var overbevist om det måtte være noget crap (for nu at sige det rent ud!). den hedder Yoga groove og er med en dame der kalder sig Misty Tripoli. Det er meget anderledes og det kan jeg li´!
Det er sådan yoga og lidt dans med live tromme-agtig musik til. Virkelig syret og lige netop dét der skal til for at bryde isen mellem mig og yoga :-)

Jeg skal nok skrive hvordan projektet skrider frem, indtil da....
namasté (som man siger hvis man er en yogi)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar