søndag den 31. oktober 2010

Den ærlige tråd

Når jeg blogger så er der et filter på. Filteret kommer af tanker som : "nej, så ærlig kan man ikke være, hvad vil folk ikke synes" , "nej, så keder man bare folk, hvis man ikke altid lige er positiv " og " tænk nu hvis folk fandt det røvkedeligt så?" tanker.

Nå men det må alt sammen vige nu. En blog er vel en slags online dagbog og skal vel reflektere hvor man er i livet og så nytter det sgu ikke at jeg blogger om zen og latter, hvis jeg i virkeligheden render rundt og er stresset og tuder vel?

Jeg sidder stadig i batteri opladeren, tror jeg skal have lang tid dér!

Jeg har droppet diætisten lige pt. Ikke fordi han ikke var sød og lavede en fin plan, men fordi den plan gør mig syg. Jeg har virkeligt fulgt den men udover at jeg ikke taber mig så får jeg gevinster som : lavt blodsukker, suuult som jeg aldrig har været sulten før, svimmelhed, hovedpine, rysteture, angst, skal tisse konstant, bliver distræt og glemmer hvad jeg havde gang i, og mine muskler og led smerter.

Efter en uge uden at være på kur, men hvor jeg åd mig igennem efterårsferien (stor nydelse) har jeg nu ikke længere nogle smerter og næsten ikke lavt blodsukker. Så måske denne kur kan sammenlignes med at jeg har opbrugt kraften på mit batteri?

Nu, til fejring af successer og næsten-successer:

HURRA for at jeg:
- overkommede at komme i skole i fredags!
- har fået skrevet, blandt andet blog indlæg
- har fået spist de gulerødder jeg satte mig for PLUS et æble
- fik gået en lang tur uden at blive syg af smerter

HURRA for at jeg NÆSTEN:
- fik lavet lektier igår
-næsten lavede aftesmad igår ( hey knækbrødsmadder skal altså samles!)
- næsten føler mig frisk idag.

kh
Anja

3 kommentarer:

  1. Dejligt med ærlig tråd, Anja og stor genkendelse herfra vedrørende tanker om at blogge. Jeg tror, som dig, på at vi kommer længst med ærlighed, både på blogs and in real life. Det har også gjort at jeg har siddet med rystende fingre og trykket send for nogle af mine mest personlige indlæg. Men følelsen bagefter har været fed. Håber du oplever det samme.

    Jeg er glad for at høre at du har droppet kuren. Jeg tror ikke på at der skal kamp, for at komme i balance i vores krop. Det skal ske MED kroppen, ikke IMOD. Har faktisk lige skrevet om det inde på min blog i dag (i min profilbeskrivelse)... der rystede jeg også lidt... :-)

    Hatten af for din ærlighed. Tak for mere af dig, Anja.

    Kæmpe knus
    Annika
    www.annikagran.dk

    SvarSlet
  2. Jo mere ærlige vi er når vi skriver jo mere værdi skaber det for læseren. Lad os droppe den perfekte facade og vise hvem vi er bag masken. Jeg synes ind imellem også at det er grænseoverskridende at være hudløs ærlig på bloggen.
    Godt at du har droppet den kur - den lyder ikke som det er det rigtige for dig...

    Husk at klappe dig selv på skuldren!

    SvarSlet
  3. hermed har jeg klappet mig selv på skulderen ;-)

    Tusinde tak for jeres gode kommentarer. Jeg tror (og håber) også på at jeg tør være mere ærlig her på bloggen, da det, som Annika skriver, giver en fed følelse og forhåbentlig bliver det mere interessant det man skriver, for andre at læse.

    SvarSlet