mandag den 13. december 2010

For mange æbleskiver

Jeg har spist for meget julemad igår. Rugbrødsmadder med diverse på, æbleskiver, blåbærmuffins(ok ikke så julet men who cares!), cola, gløgg (tjuhej hvor den slog!) og risengrød med masser af kanel på.

BØVS! sagde min mave så og jeg blev straffet med oppustet mave og halsbrand og sure opstød.

Hvad fanden foregår der lige? tror jeg min mave spurgte, imens den kradsede sig i håret over de meget uvante fødevarevalg den blev budt lige pludselig.

Fortrydelse kan desværre ikke bruges til så meget så istedet måtte jeg se fremad. Jeg startede med at kigge ind i mit køkkenskab og fandt mine byggræstabletter frem. Ifølge Lene Hanssons hjemmeside er de ekstremt basedannende, udrensende og fremmer fordøjelsen. Det sidste var der vist akut brug for.

så ned med dem og løftet om at der går et pænt stykke tid før jeg kaster et julebord derned igen ( omtrent 11 dage, ahem), og så gik det hele lidt bedre.

Tog ekstra mælkesyrebakterier inden jeg gik i seng og havde det supergodt her til morgen.

Byggræs! Kan anbefale det til jeres julemaver!

1 kommentar:

  1. Dejligt tip, tak for det! Jeg har også et glas til at stå, jeg vil tage det med mig ud i julen når det bliver tid til det. Kh Anja

    SvarSlet