mandag den 6. december 2010

Janteloven i mit hovede...

Jeg har altid gået og undret mig lidt over det dér med Janteloven. Jeg syntes aldrig rigtig jeg har hørt nogen decideret sige de dér famøse Jantelovssætninger...og alligevel så kværner de inde i mit hovede!
Så på en eller anden subtil måde er de altså kommet derind alligevel, og derinde er de godt nok ikke subtile men rimeligt rå og ligepå.
Jeg har kastet mig ud i mange nye projekter som jeg håber bliver min nye livsvej og hvert eneste lillebitte skridt af vejen, om det så er at lave et blogindlæg eller en Facebook side, så sidder den dér lille irriterende stemme og brøler: "ej, hvad vil andre ikke tænke om dig hvis det fejler?", " det dér kan du da sikkert slet ikke finde ud af?", " se nu hvor besværligt det er, du er for dum , du må hellere give op" og " hvad nu hvis det bliver rigtig godt så skal du jo bare leve op til det, og du kan sgu nok ikke hive en kanin op af hatten to gange vel?"

Og så har jeg taget skridtet alligevel! For det kan muligvis godt være at den har ret, men jeg nægter simpelthen at det skal være MIG der står i vejen for mig selv og mit liv. Det vil jeg lade andre om derude i verden.

Så i 2011 gør jeg følgende med brølende stemme i hovedet og håber på det bedste:

- skriver min bog om stress og får et forlag til at udgive den
- viderudvikler Spipas til en fantastisk inspirationsside med blogs, artikler, videoer og mp3 downloads så jeg selv og andre kvinder med stress i kroppen bedre kan navigere i vores hverdag uden at blive syge.
- bliver god til Pilates på trods af begyndende slidgigt i ryggen og andre skavanker

Og når jeg har taget alle de små skridt og hørt stemmen og anerkendt den findes, men handlet på trods af den så vil jeg have det som jeg allerede har det lidt nu:

Jeg vil fandeme være stolt af mig selv! JUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

Så fik vi lige det på plads (ikke Jantelovsstemme?)

Når det så er sagt så håber jeg at du, kære læser, tjekker ind på Spipas engang imellem og finder mig på Facebook :-)

KH
Anja

10 kommentarer:

  1. Du er sej Anja! Og det er virkelig nogle super artikler du har lavet til spipas indtil videre. Læser troligt med :)

    Julehilsner Kristina

    SvarSlet
  2. tak fra mit hjerte af! Det gør mig virkeligt glad at du syntes godt om det :-)

    Mandagsknus fra anja

    SvarSlet
  3. You go girl....
    Godt at du trodser og ryster stemmerne i hovedet af. For det er jo bare stemmer og ikke sandheden.Tænk på frygten som et tegn til at det her er vigtigt og noget du brænder for!
    Hvor er det fantastisk at du har lavet en website om stress. Det er der meget brug for her ude i verdnen.

    SvarSlet
  4. Maria: tak for det! Det var rart at høre nogle andre sige at det er godt det jeg laver det giver blod på tanden ;-)

    Annika: ;-)

    SvarSlet
  5. Kære Anja
    Læser også med, du er meget indspirende og indsigtsfuld.
    Jeg kunne også sige at verden ville have godt af nogle flere Anjaèr :0)))

    SvarSlet
  6. Kære Anemone,
    hvor er du sød ,mange tak!

    Det betyder virkeligt noget at få jeres bekræftelse. Det giver mig modet til at fortsætte :-)

    Har lyst til at holde en fest og invitere jer allesammen :-)

    SvarSlet
  7. Kære Anja, hvis du holder en fest, så må du også invitere mig med, din kære navnesøster, som har begået så mange brølere, hvor jeg sagtens kunne have lagt mig ned og under dynen og blevet der. Men jeg fortsætter. Hele tiden. Det gør mig glad og stolt, og den ENESTE du nogensinde skal stå til ansvar for er dig selv. Husk det. Ingen andre. Mærk hvad der er rigtigt for dig, bliv ved med det, og du er allerede den største succes!

    SvarSlet
  8. Tak for dine dejligt varme ord Anja! Hvis jeg holder en fest er du helt klart inviteret :-)

    SvarSlet
  9. Fedt, Anja! Det lyder som en sej plan :) Har ikke lige fået svaret på din mail endnu, men lad os snakkes ved efter din eksamen :)
    Kh Eva

    SvarSlet