torsdag den 4. november 2010

Hurra for at være bedre end man tror man er !



Jeg fortsætter med at "celebrate my nearlings" altså mine næsten successer som jeg bloggede om her .
Men synes også man skal fejre de successer man må opleve undervejs i livet, uanset hvor store eller små det måtte være.

Som teenager var jeg engang til mit andet ridestævne i dressur for begyndere og jeg vandt førstepladsen. Den første gang vandt jeg anden pladsen. Jeg havde én eller anden idé om at jeg var god, men regnede med en anden plads igen. Så overraskelsen over at vinde var nok den følelse der dominerede mest. Det føltes som at have vundet i lotto. Men det er altså en fed følelse for den varer længe. igen og igen kan man komme i tanke om at man overraskede sig selv og glædes på ny.

I disse dage oplever selvsamme fænomen i spansk. Jeg går rundt og har én eller anden idé om at være dårligere til det end jeg er. Så stor er lykken når jeg har lavet et stykke arbejde som er fejlfrit ;-)
Også selvom jeg nyder at lave små fejl, som jeg også gjorde dengang tilridning, fordi det tænder et eller andet i hjernen der siger "det vil give en god følelse at fokusere på dette og tilsidst "get it right" !

Så idag er dagens HURRA for success:

- Hurra for at jeg fik af vide at der intet var at rette på min oversættelse som jeg skulle skrive på tavlen!!!
og hurra for alle de gange jeg er kommet i tanke om det idag og har mærket smilet brede sig og følelsen af at være heldig rumstere nede i maven ;-)

og ligeså vigtigt:

HURRA for at have fået det lidt bedre; der er begyndt at komme strøm på batterierne.

kh
Anja

Ingen kommentarer:

Send en kommentar