onsdag den 23. marts 2011

Jagten er gået ind!

...på den perfekte solcreme til ansigtet, såvel som kroppen. Men mest ansigtet.
Den skal være:

- så "grøn" og ikke-kemisk som muligt
- ikke fedte, men alligevel heller ikke udtørre
- være til at have make-up ovenpå
- ikke gøre mig hvidere end jeg er ( svært, men jo det kan lade sig gøre)
- have en faktor på 30

og disse duer IKKE (der er nogle af dem som er gennemkemiske):

Cliniderm, The Organic Pharmacy, Nivea, Garnier, Melissa, Juhldal,Lavera... og mange andre jeg ikke kan huske.

De sidste par år er jeg blevet nemmere solskoldet, og tidligere på året end jeg plejede, så jeg tænker at hvis jeg går i gang nu med at lede, så må det da lykkes inden sommeren kommer. Som selvfølgeligt vil være fuld af solskin og hvalpeleg i haven :-)

FORSLAG MODTAGES MED STOR KYSHÅND!


billede fra http://www.crazy-jokes.com/

4 kommentarer:

  1. Jeg har læst, at hampeolie skulle være naturligt solbeskyttende, så det skal jeg prøve i år efter en sommer med en solcreme af den slags, der gør én hvidere end man er i forvejen .... Og så er jeg iøvrigt aldrig ude i solen mellem 12 og 15, det hjælper gevaldigt på solskoldningerne.

    SvarSlet
  2. uh det tør jeg slet slet ikke prøve på, da jeg bliver solskoldet så nemt som ingenting, også kl 8 eller 9 om morgenen i sommerperioden.

    Engang i Stockholm skulle vi gå ½ time fra bussen til vores hotel klokken 8 om morgenen og da vi nåede frem havde jeg meget røde skuldre :-(

    Meld gerne tilbage om det virkede for dig Karen, måske andre kan bruge det til noget.

    SvarSlet
  3. Ja det vil jeg også meget gerne høre om! Jeg plejer nemlig også bare at bruge en eller anden baby weleda solcreme, også er jeg zinkhvid hele sommeren.
    Vildt at du bliver så hurtigt solskoldet Anja, kan godt forstå at du leder efter den rette beskyttelse.

    SvarSlet
  4. Jeg skal ikke kunne sige, om det virker - altså, min hud er meget glad for hampeolien, men modsat dig, Anja, oplever jeg generelt, at min hud de sidste 2-3 år er blevet mere og mere tolerant overfor sol. Formentlig en følge af glutenfri diæt, masser af hørfrøolie (indvortes ...) og forsigtig 'træning'.

    Nå, men det jeg egentlig ville sige, var, at IMS (http://www.forbrugerkemi.dk/nyheder/din-personlige-pleje/bornesolcreme-test-2011-nyhed) har testet solcremmer til børn, og én af dem er svanemærket (Derma, faktor 30). Men altså stadig med kemiske filtre, og jeg ved ikke, om man bliver hvid af den. Men det ville være mit bud, når jeg nu forhåbentlig skal Barcelona til september ...

    SvarSlet